Brand Salience

De basis van Brand Equity is de Brand Salience. Brand Salience staat voor het verschijnsel dat men een merk niet alleen kent, maar met name actief herinnert op het moment dat men een aankoop wilt doen. Zoals Byron Sharp het beschrijft: “Brand Salience is the propensity for a brand to be noticed and/or come to mind in buying situations.”

Merken groeien door fysiek en cognitief aanwezig te zijn op het moment van kopen. Hoe groter deze twee elementen zijn, hoe groter de kans dat het product aangeschaft wordt. 

De volgende vragen beantwoord Initial Concept middels onderzoek: 

- Wat is de Brand Salience van uw merk? 

- Is het merk top-of-mind en wordt het spontaan genoemd? 

- Wordt het in een potentiële aankoopsituatie actief overwogen? 

- Wat zijn uw key category entry points?

- Welke associaties heeft de consument bij uw merk en welke associaties kan u actief gebruiken in uw communicatie?

Als u meer wilt weten, neem dan contact met ons op en wij helpen u graag verder.

Terug naar tools van Initial Concept